DDM – Dystans, Dezynfekcja i Maseczki stanowią podstawę działań mających na celu Wasze bezpieczeństwo, drodzy Goście oraz nasze - pracowników.
Szanowni Goście,
priorytetowo podchodzimy do Waszego zdrowia i bezpieczeństwa, dlatego też wdrożyliśmy plan #BezpiecznyGośćWFilmarze, który wprowadza najwyższe standardy w kwestii higieny i organizacji pracy.
Możemy zapewnić, iż dołożymy wszelkich starań, by zachować wysoki poziom usług przy jednoczesnej dbałości o bezpieczeństwo, zarówno Wasze jak i naszej obsługi.
UWAGA
Na terenie hotelu jest obowiązek zakrywania nosa i ust maseczkami.
RECEPCJA
-
Zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk dla Gości przy wejściu do hotelu oraz w holu recepcyjnym jak i przy windach.
-
Wprowadzenie ograniczenia liczby osób oczekujących w kolejce do recepcji, dbałość o zachowanie dystansu społecznego wynoszącego minimum 1,5 m odległości osoby od osoby.
-
Ograniczenie do minimum czasu Gościa spędzonego w recepcji.
-
Strefa bezpośredniego kontaktu Gościa z pracownikiem recepcji zabezpieczona płytą pleksi.
-
Regularne dezynfekowanie blatu recepcyjnego (po każdym Gościu), wszystkich klamek, przycisków przy/w windach, włączników do światła, poręczy itp. w całym budynku, kart/kluczy do pokoi, długopisów, terminali płatniczych, telefonów, kanap i stolików w lobby hotelu, wózków bagażowych.
-
Stosowanie przez pracowników obsługi hotelu maseczek oraz rękawiczek ochronnych.
-
Umożliwienie zaopatrzenia się przez Gościa w maseczki i rękawiczki ochronne.
-
Na terenie obiektu możliwa jest samokontrola Gości w zakresie pomiaru temperatury – termometr dostępny w recepcji.
-
Gość podpisuje oświadczenie o braku objawów i kontaktu z osobą zarażoną Covid 19.
-
Rekomendowanie bezpiecznej płatności Blikiem.
-
Wyznaczanie pokoju izolacji.
-
Umieszczenie w recepcji potrzebnych numerów telefonów do stacji sanitarno-epidemiologicznej, służb medycznych.
POKÓJ HOTELOWY
-
Dokładne wietrzenie pokoju hotelowego, dezynfekcja urządzeń, mebli (w tym oparcia krzeseł), klamek, łazienki, armatury, pilotów tv, telefonów, czajników, mini barów i innych urządzeń będących w pokoju przy wykorzystaniu profesjonalnych preparatów wysokiej klasy.
-
Personel sprzątający nosi jednorazowe maseczki, rękawiczki, a w razie potrzeby używa jednorazowego fartucha z długim rękawem (znajduje się w recepcji).
-
Zdjęcie rękawiczek i dezynfekcja rąk po zakończeniu sprzątania pokoju.
-
Sprzątanie dzienne pokoi odbywa się tylko na wyraźne życzenie Gości.
-
Pościel i ręczniki prane w temp. min 60º C z dodatkiem detergentu. Prane i dostarczane w reżimie sanitarnym.
-
Klimatyzacja załącza się automatycznie przy temperaturze zewnętrznej powietrza powyżej 20o C; sugeruje się wentylację pokoi zewnętrznym powietrzem.
-
Zawieszenie lub ograniczenie usługi dostarczania bagażu do pokoi, itp.
-
Możliwość korzystania z suszarek nadmuchowych oraz suszarek do włosów w łazienkach pokojowych po spełnieniu następującego warunku - zameldowani Goście są z tego samego środowiska (pomieszczenie sanitarnohigieniczne nie będzie udostępniane innym Gościom hotelowym).
RESTAURACJA/BAR
-
Wszystkie posiłki serwowane do pokoi lub w opcji na wynos
-
Rekomendowanie bezpiecznej płatności Blikiem
-
Bieżące dezynfekowanie blatu roboczego, telefonów, urządzeń w pomieszczeniach socjalnych oraz innych, często dotykanych powierzchni
-
Dezynfekcja rąk po każdym dostarczeniu posiłku
- Stosowanie przez pracowników restauracji/baru maseczek oraz rękawiczek ochronnych.
- Przyjmowanie wcześniejsze rezerwacji lub indywidualne ustalanie godzin obsługi poszczególnych Gości.
POWIERZCHNIE OGÓLNODOSTĘPNE
-
Zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk dla Gości w holu recepcyjnym, przy wejściu do toalet, przy windach, itp.
-
Możliwość zakupu maseczek ochronnych w recepcji.
-
Wywieszenie w pomieszczeniach sanitarnohigienicznych instrukcji dot. mycia rąk, zdejmowania i zakładania rękawiczek oraz maseczek, a przy dozownikach z płynem do dezynfekcji – instrukcji prawidłowej dezynfekcji rąk.
-
Szczegółowa dezynfekcja toalet ogólnodostępnych w hotelu.
-
Jednorazowe ręczniki papierowe zamiast suszarek nadmuchowych do rąk w łazienkach ogólnodostępnych.
-
Dezynfekcja wind hotelowych.
-
Codzienne prace porządkowe ze szczególnym uwzględnieniem dezynfekowania powierzchni dotykowych - poręczy, klamek, włączników światła, uchwytów, poręczy krzeseł i powierzchni płaskich.
PRACOWNICY
-
Bezwzględne przestrzeganie pracy w maseczkach, rękawiczkach, czepkach, odzieży ochronnej, częste dezynfekowanie urządzeń, mycie rąk, itp. przez wszystkich pracowników znajdujących się w przestrzeni, w której może nastąpić kontakt z Gośćmi.
-
Szkolenia pracowników z zachowania szczególnych środków bezpieczeństwa. Prowadzenie kampanii informacyjnej dla personelu dotyczącej zachowania szczególnych środków ostrożności wg zaleceń GIS i WHO.
-
Zachować bezpieczną odległość od rozmówcy i współpracowników (rekomendowane 1,5 metra).
-
Mierzenie temperatury (bezdotykowy termometr) przy przyjściu każdego pracownika do pracy, w przypadku stanu podgorączkowego i objawów chorobowych oddelegowanie pracownika do domu.
-
Zapewnienie płynu do dezynfekcji rąk dla pracowników.
OGÓLNE
-
Prowadzenie dla Gości kampanii informacyjnej na terenie hotelu, dotyczącej zachowania szczególnych środków ostrożności.
-
Zastosowanie wytycznych dla funkcjonowania hoteli/obiektów/pensjonatów w trakcie epidemii COVID-19 w Polsce wprowadzonych przez Ministerstwo Rozwoju w konsultacji z GIS.
-
Procedury są na bieżąco monitorowane i wdrażane przez kadrę zarządzającą wg zaleceń WHO i Ministerstwa Zdrowia.