Do poczytania

Hotel to nie tylko forma wypoczynku?

Jakie usługi oferują hotele?

Hotele kojarzą się przede wszystkim z wyjazdami wypoczynkowymi. Wybieramy cel naszej podróży, rezerwujemy interesujący nas nocleg i korzystamy z uroków wakacji lub krótkiego city-break’a. W ofercie hoteli znajduje się jednak wiele więcej usług niż zakwaterowanie w pokojach o najwyższym standardzie.

Hotel w najważniejszym dniu w życiu

Ślub i wesele to dla wielu par jedne z najważniejszych chwil w życiu. Trzeba jednak przejść dość długą drogę, by móc się nimi nacieszyć: lista obowiązków, związanych z organizacją tych wydarzeń, jest niezwykle rozległa. Od zaproszenia gości, przez wybór sukni dla panny młodej oraz garnituru dla pana młodego, umówienie zespołu muzycznego lub DJ-a, fotografa, kamerzysty, fryzjera, makijażu, kwiatów, dekoracji, samochodu, nie zapominając oczywiście o obrączkach i weselnym torcie… Wymieniać można byłoby jeszcze długo.

Z całą pewnością ślubne przygotowania rozpocząć warto od określenia orientacyjnego terminu wydarzenia oraz sporządzenia wstępnej listy gości. Preferowana przez nowożeńców data oraz liczba gości determinować będą to, w jakim miejscu wydarzenie zostanie zorganizowane. Wzrastającą popularnością cieszy się organizacja wesela w hotelu.

To rozwiązanie nad wyraz atrakcyjne, z co najmniej kilku powodów. Pierwszym z nich jest wygoda. Jeżeli planujemy uczestnikom wesela zaoferować noclegi (lub wręcz musimy, ponieważ goście dojadą do nas z rozmaitych zakątków Polski i świata), hotel – jako miejsce organizacji wesela – jest najbardziej komfortowym wyborem. Dzięki temu droga gości z parkietu do przyjemnego łóżka będzie wyjątkowo krótka, a nowożeńcy będą mogli spędzić swoją noc poślubną w przestronnym apartamencie.

Drugim powodem jest fakt, iż hotele zazwyczaj posiadają doskonałe przestrzenie do organizacji tego typu imprez okolicznościowych. W zależności od obiektu, sale weselne pomieścić mogą od kilkudziesięciu do nawet kilkuset gości, zapewniając ustawienie stołów zgodne z preferencjami (najczęściej bankietowe lub w podkowę). Nie będzie też problemu z wygospodarowaniem miejsca na parkiet, a nowoczesne nagłośnienie pozwoli pracować wybranym przez młodą parę muzykom. Wyspecjalizowane w organizacji tego rodzaju przyjęć obiekty szczególnie dbają o wystrój sali oraz jej odświętną dekorację – detale są bowiem najważniejsze i mają usatysfakcjonować przede wszystkim nowożeńców.

Kolejnym argumentem jest hotelowa restauracja, doświadczona w organizacji imprez na większą skalę. Ważne jest to, by kuchnia odpowiadała młodej parze i była skupiona na realizacji jej oczekiwań – niezależnie od tego, czy zdecyduje się ona na tradycyjne, polskie menu, czy dania kuchni śródziemnomorskiej. Do tego profesjonalna obsługa, która z jednej strony jest właściwie niezauważalna, a z drugiej – bezbłędnie reaguje na potrzeby gości. To przepis na niezapomniane wesele!

Konferencja, szkolenie, seminarium… Hotele dla biznesu i nauki

Coraz popularniejsza staje się również organizacja konferencji w hotelu. Trudno się temu dziwić – obiekty te są do goszczenia takich wydarzeń świetnie przygotowane. Wybór hotelu – jako miejsca spotkania – to także spore ułatwienie dla organizatorów. Zamiast kontaktu z kilkoma podwykonawcami – np. dysponentem sali konferencyjnej, firmą cateringową oraz obiektem noclegowym – wszelkie szczegóły ustalają z hotelowym menedżerem. W obiektach znajdują się centra konferencyjne, naturalnie mogą one uczestnikom wydarzenia zaoferować zakwaterowanie, a hotelowa restauracja może zająć się organizacją przerw kawowych, lunchowych czy uroczystych kolacji.

Niezależnie od rodzaju spotkania (od tego, czy interesuje nas organizacja konferencji, czy organizacja szkoleń, seminariów lub warsztatów) oraz jego charakteru (np. biznesowego, naukowego), wybierając hotel jako miejsce spotkania, warto zwrócić uwagę na kilka kwestii. Przede wszystkim dlatego, że wybór obiektu wpływa na wizerunek organizatora (świadczy m.in. o jego guście) oraz rangę i prestiż wydarzenia. Odpowiednia lokalizacja, zaplecze konferencyjne o wysokim standardzie i komfort gości – to czynniki, które zagwarantują naszemu wydarzeniu sukces.

W przypadku lokalizacji, dominują obecnie dwa, odmienne od siebie, trendy. Zwolennicy pierwszego z nich stawiają na obiekty położone daleko od miast, charakteryzujące się malowniczym otoczeniem oraz ciszą i spokojem wokół. Drugim rozwiązaniem jest wybór hoteli znajdujących się w największych miastach, tuż przy ich centrach. W obu tych przypadkach ważny jest dojazd do hotelu – nie tylko samochodem, ale także innymi środkami komunikacji, a także dostępność miejsc parkingowych. Organizując wydarzenie międzynarodowe, pod uwagę wziąć należy również odległość od lotnisk.

Kwestią, którą należy dokładnie sprawdzić, jest zaplecze konferencyjne, którym dysponuje wybrany przez nas hotel. Jedno z największych centrów konferencyjnych w Polsce znajduje się w toruńskim hotelu Filmar, który proponuje organizację wydarzeń w aż dziesięciu, świetnie do tego przygotowanych, salach. W spotkaniach, odbywających się w tej przestrzeni, uczestniczyć mogą grupy kilkunastu, kilkudziesięciu, a nawet kilkusetosobowe. Organizatorzy wybierają dogodne ustawienie krzeseł (wygodnych!) i sprzętu, mogą również skorzystać z najwyższej jakości wyposażenia – nagłośnienia, mikrofonów, sprzętu audio-wideo czy rzutników oraz wsparcia technicznego. W foyer, które znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie przestrzeni konferencyjnej, może zostać podany catering, przygotowany przez hotelową restaurację. Po obradach goście skorzystać mogą m.in. z siłowni, jacuzzi, lobby baru czy ogródka.

Z całą pewnością więc konferencje czy szkolenia organizowane w hotelach pozwalają na wymianę doświadczeń oraz transfer wiedzy i poglądów pomiędzy ich uczestnikami, a także na nawiązywanie między nimi współpracy. Są również świetną okazją do kreowania pozytywnego wizerunku ich organizatora oraz budowania relacji – tak z kontrahentami, jak i otoczeniem. Kluczowy jest wybór odpowiedniego obiektu.

Decydujące spotkania… w hotelu

Negocjacje biznesowe nie trwają kilka minut. Zazwyczaj zajmują wiele dni, a nawet miesięcy. Kontrahenci spotykają się ze sobą na neutralnym gruncie lub w okolicach siedzib swoich firm. W tym kontekście wynajem hotelu dla kontrahenta to szczególnie poważna sprawa. Wybrane miejsce powinno nie tylko spełnić oczekiwania naszego biznesowego partnera i zapewnić mu maksymalny komfort, ale też dobrze rzutować na nasz wizerunek.

Nie bez znaczenia staje się więc liczba hotelowych gwiazdek, istotne są także udogodnienia, które obiekt proponuje swoim gościom. Klimatyzacja, bezprzewodowy Internet, siłownia, jacuzzi – to standardy, które powinny pomóc w doprowadzeniu negocjacji do szczęśliwego finału. Hotel z jednej strony musi zapewniać naszemu kontrahentowi swobodę – szczególnie, jeśli zaplanowany został dłuższy pobyt, a z drugiej – umożliwić spotkanie z negocjacyjnym partnerem w odpowiednich okolicznościach. Na przykład w restauracji najwyższej klasy czy lobby barze.

W odniesieniu do takich spotkań ważna jest także lokalizacja obiektu. Najpopularniejsze są te, które znajdują się w centrach miast i pozwalają na łatwe dotarcie do partnerskiego przedsiębiorstwa. Korzystnie oddziałuje także sąsiedztwo rynku czy starówki, dając kontrahentowi dostęp do licznych atrakcji turystycznych czy kulturalnych, z których skorzystać będzie mógł po trudnych rozmowach.

Organizacja konferencji w hotelu: krok po kroku

Na co zwracać uwagę, organizując konferencję w hotelu?

Zorganizowanie konferencji to nie lada wyzwanie. Najpierw wybrać trzeba zespół organizacyjny, a następnie – podzielić się obowiązkami. Już na samym początku należy jasno określić cel i tematykę wydarzenia. Od tego będzie zależało zaproszenie odpowiednich prelegentów oraz określenie łącznej liczby uczestników przedsięwzięcia. Dalej wskazanie czasu i miejsca spotkania, skalkulowanie budżetu, rozesłanie zaproszeń, promocja, kontakty z podwykonawcami, ustalenie finalnej agendy konferencji, przygotowanie identyfikatorów…

Lista zadań do wykonania jest długa. Można ją jednak nieco skrócić, powierzając część obowiązków obiektowi, w którym wydarzenie będzie się odbywało. To właśnie dlatego konferencje, seminaria, szkolenia czy warsztaty – nie tylko naukowe, ale też biznesowe – coraz częściej są przeprowadzane w hotelach. Dzięki temu umowa o organizację konferencji w hotelu zawierana jest tylko z jednym podwykonawcą – właśnie hotelem, a nie np. z dysponentem sali obrad, firmą gastronomiczną oraz pensjonatem. Współpracując z hotelem, jednocześnie zorganizujemy przestrzeń konferencyjną, catering, miejsca noclegowe oraz dodatkowe atrakcje dla naszych gości. Z całą pewnością takie wydarzenia muszą być przygotowane sprawnie, niezawodnie i z dbałością o każdy detal. Na co więc zwrócić uwagę, organizując konferencję w hotelu?

Po pierwsze: lokalizacja

Lokalizacja hotelu, w którym będzie odbywała się konferencja, musi być dogodna tak dla jej organizatorów, jak i wszystkich gości. Miejsce musi odznaczać się dobrym dojazdem – niezależnie od tego, czy zdecydujemy się na obiekt położony w malowniczej okolicy, z dala od miejskiego zgiełku, czy w centrum metropolii.

Łatwe powinno być dostanie się tam samochodem, ale także innymi środkami komunikacji. Organizując wydarzenie o międzynarodowej randze, warto zwrócić uwagę na odległość i dojazd z lotniska. W tym kontekście dobrym rozwiązaniem może być organizacja konferencji w Toruniu – nie tylko dobrze skomunikowanym z pozostałymi polskimi miastami, ale też otoczonym lotniskami (m.in. w Bydgoszczy, Poznaniu czy Łodzi).

Ważne jest też to, by przy hotelu znajdowała się odpowiednia liczba miejsc parkingowych – ogólnodostępnych lub z możliwością rezerwacji dla swoich gości. Wówczas pomyśleć musimy także o dystrybucji kart parkingowych.

Wybrana lokalizacja powinna również pozwalać na realizację wszystkich elementów wydarzenia w jednym miejscu. Przygotowanie przerwy kawowej w pobliżu sali konferencyjnej z pewnością będzie wygodniejsze, niż zaplanowanie cateringu w innym budynku.

Po drugie: przestrzeń konferencyjna

Wydarzenia profesjonalne – konferencje, szkolenia lub seminaria – muszą być organizowane na najwyższym poziomie. Wygląd i standard miejsca, w którym odbywa się konferencja, świadczą o guście organizatorów oraz o prestiżu danego wydarzenia. Design to więc jedno z kryteriów wyboru odpowiedniego hotelu. Kolejnym powinna być funkcjonalność przestrzeni konferencyjnej czy szkoleniowej. Przestronność obiektu i szansa na efektywne wykorzystanie powierzchni to zatem kolejne z kryteriów.

Biorąc pod uwagę liczbę uczestników przedsięwzięcia, należy zastanowić się nad tym, czy hotel dysponuje wystarczającą przestrzenią do zorganizowania go? Czy możliwe jest przeprowadzenie spotkań w kilku, odbywających się równocześnie, panelach? Miejsce konferencji z pewnością powinno cechować się uniwersalnością: możliwością przesuwania ścian, zmianami wielkości i układu sal czy rozstawienia krzeseł i sprzętu. Uczestnicy docenią także dostęp w pomieszczeniach do światła dziennego, a z drugiej strony – możliwość ich optymalnego zaciemnienia. Standardem jest już też klimatyzowanie sal oraz zapewnianie dostępu do Internetu (również bezprzewodowego).

Istotna jest więc różnorodność wielkościowa sal i ich wystrój oraz proponowany układ przestrzenny. Dla przykładu: toruński hotel Filmar dysponuje jednym z większych centrów konferencyjnych w Polsce. Organizatorzy wydarzeń mogą wybierać spośród dziesięciu sal, które pomieszczą zarówno kilkunastu lub kilkudziesięciu, jak i kilkuset gości. Do ustalenia pozostaje też ustawienie przestrzeni: teatralne, w podkowę, szkolne lub bankietowe. Hotel oferuje również dostęp do przestronnego foyer (bezpośrednio przed centrum konferencyjnym), które zagospodarować można na potrzeby cateringu – to podnosi komfort uczestników wydarzeń.

Kolejną kwestią jest sprawdzenie, czy wybrany hotel oferuje również sprzęt niezbędny do organizacji wydarzenia. Czy zapewnia nagłośnienie i bezprzewodowe mikrofony, sprzęt audio-wideo, rzutniki, ekrany, telewizory LCD, laptopy, tablice multimedialne, flipcharty? Czy dostępne są mównice? Czy posiadany przez obiekt sprzęt jest najwyższej jakości? Czy organizatorzy, w trakcie wydarzenia, będą mogli liczyć na profesjonalną pomoc techniczną, która zapobiegnie ewentualnym błędom lub sprawnie poradzi sobie z usterkami?

Po trzecie: komfort uczestników

Niezależnie od tego, czy naszym zadaniem jest organizacja szkolenia lub konferencji na kilkaset osób, czy kameralnego spotkania dla kilkudziesięciu profesjonalistów, postawić trzeba na najwyższą jakość i najwyższy komfort uczestników. Dzięki takim przedsięwzięciom wymieniać można doświadczenia i poglądy w rozmaitych kwestiach oraz nawiązywać współpracę z innymi uczestnikami. W ten sposób tworzy się także wizerunek głównego organizatora w danym środowisku i buduje relacje – tak z kontrahentami, jak i otoczeniem. Wygoda naszych gości jest więc w tym kontekście kluczowa.

Na komfort gości na pewno wpłyną wygodne krzesła w salach konferencyjnych, miejsca na odstawienie laptopa czy filiżanki z kawą oraz komfortowe przestrzenie do wypoczynku w trakcie przerw. Warto sprawdzić też, jakie udogodnienia dla swoich gości przygotował hotel. Czy dostępna jest siłownia? Czy można liczyć na wypoczynek w jacuzzi? Czy w hotelu znajduje się lobby bar? Czy w lecie skorzystać można z ogródka? Nie bez znaczenia jest też standard pokoi, z których goście będą korzystać. Te elementy wzmocnią pozytywny odbiór organizowanego wydarzenia.

Nie mniej istotna pozostaje też sfera gastronomiczna. Dysponujący restauracją hotel będzie w stanie zaproponować uczestnikom konferencji catering na najwyższym poziomie. Menu powinno być uniwersalne, smaczne i podane dokładnie wtedy, kiedy powinno. Musi ono także spełniać wymogi osób o szczególnych potrzebach żywieniowych. Obsługa powinna być sprawna, kulturalna i profesjonalna. Dobrze, by układ przestrzeni cateringowej sprzyjał integracji pomiędzy gośćmi.

Konferencje lub szkolenia organizowane w hotelu z dużą dozą prawdopodobieństwa okażą się sukcesem. Warunkiem jest jednak wybór najlepszego z nich, biorąc przede wszystkim pod uwagę lokalizację obiektu, możliwości oferowanej przestrzeni konferencyjnej oraz osiągalny komfort uczestników wydarzenia.

Czym kierować się przy organizacji szkolenia?

Jak zorganizować szkolenie, by było udane? Organizacja szkolenia wymaga zgrania w czasie wielu różnych aspektów. Najlepiej wszystkie je spisać i wypełniać punkt po punkcie.

Miejsce szkolenia

Małe szkolenie można przeprowadzić na miejscu, o ile w firma dysponuje przygotowaną do tego celu salą konferencyjną lub szkoleniową. Jednak w takim szkoleniu na ogół może wziąć udział mała liczba osób. Przygotowuje się je z myślą o kadrze menedżerskiej i kierowniczej. Szkolenie dużej liczby pracowników wymaga odpowiednich przygotowań. Najczęściej takie szkolenia odbywają się poza miejscem pracy i są kierowane do przedstawicieli różnych firm. Tym, co przyciąga gości na szkolenie, jest jego tematyka i potencjalne korzyści, jakie może ono dać.

 

Gotowa sala szkoleniowa, czy to dobre rozwiązanie?

Miejsce stworzone z myślą o przeprowadzaniu szkoleń to z wielu powodów dobre rozwiązanie. Na ogół taka sala wyposażona jest w kompletną infrastrukturę szkoleniową. Organizator nie musi martwić się o poszczególne jej elementy, powinien jednak sprawdzić, czy:

- Na sali znajdują się wygodne meble. Mowa tu nie tylko o miękkich krzesłach (to nie jest kaprys, nikt nie skupi się na meritum szkolenia, siedząc wiele godzin na twardym, niewygodnym siedzisku), ale także o szerokich stołach/biurkach, na których można swobodnie rozłożyć wszystkie materiały związane ze szkoleniem.

 - Salę wyposażono w niezbędne urządzenia: rzutnik multimedialny, ekran, komputer, odtwarzacz CD/DV. 

- Na sali znajduje się nagłośnienie. Będzie ono przydatne szczególnie w dużej sali, w której zgromadzi się duża liczba uczestników szkolenia. Nagłośnienie pozwoli na komfort pracy zarówno uczestnikom, jak i prowadzącym szkolenie.

Wielkość sali, jaką trzeba przygotować na przeprowadzenie szkolenia, jest ściśle uzależniona od liczby uczestników. Nie ma sensu zapraszać kilku osób do dużej auli, wbrew pozorom duża ilość miejsca nie oznacza dużego komfortu. Dla kilku osób wystarczy mała salka konferencyjna i nawet nie trzeba w niej montować nagłośnienia. Z kolei duża liczba uczestników wymaga przygotowania dużej sali – każdy powinien czuć się komfortowo i nie odczuwać wrażenia, że jego strefa prywatności została naruszona.

Czego nie powinno zabraknąć podczas szkolenia?

Niejeden uczestnik powie, że cateringu i będzie miał rację. Jeśli szkolenie twa cały dzień, jego uczestnicy nie powinni chodzić głodni. Dla ich wygody lepiej doliczyć catering do kosztów szkolenia niż zmuszać, by w przerwie samodzielnie organizowali sobie małą przekąskę. Jeśli szkolenie trwa dłużej niż jeden dzień, jego organizator powinien pomyśleć o całodobowym wyżywieniu.

Z rzeczy bardziej praktycznych, organizator szkolenia powinien wcześniej przygotować skrypty, które obejmują tematykę szkolenia. Dobrze przygotowane skrypty to takie, które zdejmują ze słuchaczy obowiązek robienia notatek. Warto jednak zostawić trochę miejsca na każdej stronie na ewentualne uwagi i dopiski. Z tego powodu warto też zadbać, by każdy uczestnik szkolenia dostał długopis. Sprawa niby błaha, ale w praktyce okazuje się, że przyzwyczajenie do komputerów i smartfonów bierze górę, mało kto nosi przy sobie długopis.

Jeśli szkolenie przeprowadza się dla pracowników konkretnej firmy, najczęściej znają się oni między sobą. Inaczej jest w przypadku szkolenia, na które przyjeżdżają ludzie z całej Polski. W takiej sytuacji warto pomyśleć o identyfikatorach dla gości. Taki wydawałoby się mały szczegół, znacznie ułatwia nawiązywanie rozmów, które z czasem mogą się przeistoczyć w cenne kontakty zawodowe.

Co powinien uwzględniać harmonogram szkolenia

Dobrze przygotowane szkolenie powinno mieć harmonogram, który uczestnicy szkolenia dostaną już przed jego rozpoczęciem. W harmonogramie powinny znaleźć się nie tylko godziny kolejnych wykładów, ale także czas na zadawanie pytań przez uczestników szkolenia, czas na pracę indywidualną, ewentualne testy, które mają na celu sprawdzić skuteczność szkolenia, oraz przerwy. Praktyka pokazuje, że nie zawsze udaje się ściśle trzymać harmonogramu, dlatego układając plan szkolenia, warto zarezerwować nieco czasu na ewentualne opóźnienia. Zdecydowanie lepiej to wygląda, jeśli prelegent powie: „Skończyliśmy wcześniej, mają państwo czas na zadawanie dodatkowych pytań, ewentualnie dłuższą przerwę”, niż: „Jesteśmy ograniczeni czasowo, mamy opóźnienie, musimy skrócić przerwę do pięciu minut”. Przerwa powinna być na tyle długa, by uczestnik szkolenia miał szansę odpocząć i przygotować się do kolejnych wykładów.

Zakwaterowanie

Jeśli szkolenie trwa dłużej niż jeden dzień, trzeba przemyśleć kwestię zakwaterowania uczestników. Rozsądne jest, by ich nocleg nie znajdował się zbyt daleko od sali szkoleniowej. Nie każdy radzi sobie dobrze z poruszaniem się w obcym mieście szczególnie w nocy. Dla wygody gości pokoje nie powinny być większe niż dwuosobowe, szczególnie jeśli zachodzi konieczność umieszczania we wspólnych pokojach obcych sobie ludzi. O zakwaterowaniu warto pomyśleć także, jeśli szkolenie ma się rozpocząć wcześnie rano, a jego uczestnikami będą goście z całej Polski. Zmęczeni po nocnej podróży nie będą w stanie naprawdę efektywnie skorzystać ze szkolenia.

Dojazd i parking

Ze względów logistycznych zdecydowanie lepiej jest robić szkolenie w miejscu, do którego każdy uczestnik może swobodnie dojechać własnym samochodem lub dowolnym środkiem transportu publicznego. Dlatego też dobrze jest wybrać na szkolenie salę, w pobliżu której znajduje się obszerny parking. Jeśli z jakiegoś powodu szkolenie odbywa się z dala od uczęszczanych dróg i dojazd jest utrudniony, organizator powinien pomyśleć o transporcie z dworca/lotniska np. za pomocą busów.

Sale szkoleniowe Toruń

Toruń to miasto z bogatą tradycją, charakteryzujące się własnym niepowtarzalnym klimatem. Pobyt w tym mieście to nie tylko okazja do wzięcia udziału w ciekawym szkoleniu, ale także możliwość obcowania z oryginalną gotycką architekturą i szeregiem ciekawych zabytków. W Toruniu znajdują się różnej wielkości sale szkoleniowe dostosowane zarówno do potrzeb małych, jak i dużych eventów. Z punktu widzenia zarówno organizatorów, jak i uczestników szkoleń, najlepsze są sale zlokalizowane w centrum miasta i będące częścią hotelu z własną restauracją.

Hotel z dzieckiem i atrakcje - o czym warto wiedzieć?

Kiedy na świat przychodzi dziecko, wszystko się zmienia - także sposób podróżowania. Niezależnie od tego czy planujemy krótki wypad, czy też dłuższe wakacje, dokładnie sprawdzamy miejsce, w którym się zatrzymamy. Jakie kryteria podczas wyboru hotelu powinni brać pod uwagę rodzice?

Hotele i pokoje stworzone dla rodzin

Coraz częściej hotele przyjazne rodzinom promują się tym – można więc o to bezpośrednio zapytać w czasie składania rezerwacji. Zazwyczaj na takie miano składa się wiele pomniejszych czynników, na które podróżujący bez dzieci nawet nie zwracają uwagi.

Podstawowym przykładem jest wyposażenie pokoi lub możliwość ich doposażenia. Dużo łatwiej podróżuje się, gdy nie trzeba brać ze sobą turystycznych wersji łóżeczka czy wanienki, dodatkowych sprzętów typu nawilżacz powietrza czy zabezpieczeń do kontaktów. Jeżeli pokoje wyposażone są w telewizory, to w tych rodzinnych na pewno znajdą się kanały z bajkami, ustawione specjalnie dla młodszych gości.

Jeśli hotel daje taką możliwość, to bardzo dobrym rozwiązaniem jest wynajem nie zwykłego pokoju, a takiego typu studio. Maluchy zazwyczaj usypiają dużo wcześniej niż dorośli – w takim przypadku można położyć dziecko spać w jednym pokoju, a w drugim bezproblemowo oglądać telewizję czy czytać książki.

Położenie hotelu - nie tylko atrakcje turystyczne

Kiedy stajemy się rodzicami, bardzo ważną cechą hotelu staje się jego położenie. Dla osób bez dzieci przejście kilometra czy dwóch do centrum miasta nie będzie większym problemem – jednak w towarzystwie maluszka taki spacer urasta do rangi wielkiej wyprawy. Każde wyjście oznacza przecież zabranie ze sobą mnóstwa rzeczy: od zabawek, poprzez napoje i przekąski, po artykuły do przewijania czy przebrania dziecka.

Dlatego też warto wybrać hotel ulokowany w strategicznym miejscu. Najlepszą opcją (o ile takowa jest możliwa) jest lokalizacja w okolicach jak największej liczby atrakcji turystycznych, które chcemy odwiedzić. Jeśli wybieramy się nad morze – niech hotel będzie stosunkowo blisko plaży, jeśli jest to city break - jak najbliżej starówki czy głównej atrakcji miasta.

Równocześnie nasze tymczasowe lokum nie powinno znajdować się w pobliżu bardzo ruchliwych dróg czy lotnisk, bo jednak dzieci zazwyczaj nie lubią nocnych hałasów. Jeśli hotel znajduje się nieco na uboczu lub w okolicach parków, lasów, to dużym plusem będą znajdujące się w pobliżu ścieżki rowerowe, deptaki. Oczywiście powinniśmy mieć wtedy możliwość wypożyczenia rowerów!

Powinniśmy też pamiętać, że maluchy w wieku do 5-6 lat są zazwyczaj bardzo ciekawskie i nie potrafią usiedzieć w jednym miejscu. W takim przypadku warto postawić na hotel na ogrodzonym i stosunkowo płaskim terenie, gdzie najmłodszych mamy cały czas na oku.

Baseny blisko lub w hotelu

Baseny i strefa SPA to nie raz atrakcje, które przyciągają do hoteli gości. I to nie tylko tych starszych – maluchy także uwielbiają wodę! Dla najmłodszych zawsze jedną z największych atrakcji podczas wyjazdu jest możliwość zabawy i kąpieli w basenie.

Rodzice powinni więc wybierać hotele, które to oferują lub znajdują się w okolicy kompleksu basenowego. Uwaga – jeśli nasze dziecko jest maleńkie, to koniecznie sprawdzamy, czy w danym miejscu znajdziemy nie tyle pływalnię, co przede wszystkim brodzik! Natomiast starsze dzieciaki na pewno ucieszą się z aquaparku z zjeżdżalniami.

Inne atrakcje hotelowe dla małych gości

Liczą się także (a może przede wszystkim?) atrakcje w hotelu. Nawet jeśli w okolicy znajduje się dużo ciekawych miejsc, to jednak tu mamy wypocząć – a maluchy zazwyczaj chcą to robić aktywnie. Dlatego też sprawdzajmy podczas wyboru lokalizacji, czy dany hotel posiada plac zabaw. Najlepiej gdy ma on również salę zabaw umieszczoną wewnątrz budynku, bo wtedy nie musimy przejmować się pogodą.

Jeśli chodzi o dłuższe pobyty i wakacje, to warto wybrać hotel oferujący animacje dla dzieci. Takie atrakcje hotelowe to nie lada zabawa! Maluchy chętnie bawią się w grupie pod okiem wykwalifikowanego opiekuna, a rodzice obserwują to z odległości, wypoczywając i relaksując się. Często takie zajęcia przybierają postać występów magików, kreatywnych warsztatów, teatrzyków.

Hotel z atrakcjami dla dzieci to wybawienie dla rodziców, chcących odpocząć podczas wyjazdu. Jeśli jednak rodzice planują spędzać czas sam na sam, to trzeba się upewnić, że maluch pozostanie pod właściwą opieką!

Wyżywienie podczas pobytu

Niektórzy podróżujący wolą pobyty typu all inclusive, inni lubią próbować lokalnych smaków i odwiedzać restauracje w danym mieście. Jednak kiedy podczas wyjazdu towarzyszy nam maluch, to bardzo istotne staje się, czy w hotelu będzie można zjeść coś dobrego.

I to nie dobrego dla nas, a właśnie dla dziecka! Niektóre restauracje hotelowe proponują więc specjalne menu dla tych mniejszych gości: gofry, naleśniki, makarony, parówki, płatki na mleku. Jest to przydatne, nawet jeśli w pakiecie mamy jedynie śniadania - bo mało które dziecko chętnie zje jajecznicę, zdecydowanie wolą słodkie przysmaki. Dobrze także, jeśli można coś zamówić przez całą dobę lub chociaż do późnych godzin wieczornych. Przecież maluchy nie do końca rozumieją, czym jest zegar i godziny otwarcia restauracji…

W przypadku wycieczki z bardzo małym dzieckiem wygodnym rozwiązaniem jest aneks kuchenny w apartamentach lub chociaż zestawy do przygotowywania herbaty i kawy w każdym pokoju – tak, aby móc w każdej chwili odgrzać maluszkowi zupkę bez potrzeby stawiania całego hotelu na nogi.

Hotel Filmar **** - sala konferencyjna dostępna na MojeKonferencje.pl